-
Den enas beteende är den andres kontext
Vi är snabba med att tolka varandra. Någon avbryter och vi tänker respektlös, någon drar sig undan och vi tolkar det som ointresse, någon blir defensiv och vi upplever det som att personen är svår. Vi ser beteendet, men missar ofta det som ligger bakom. Det som utspelar sig i en människa syns sällan på…